Monday, May 13

For one more day..

10.7.2006.

Mak peluk aku kuat-kuat. Airmatanya mengalir. Mungkin dia sebak,sedih. X dpt lepaskan anak sulungnya ni pergi jauh. Hari ni aku berangkat ke kelantan. Ke nilam puri,smbung asasi lepas spm. Mak xdpt ikut ke airport. Dia sakit. Dia xdpt bjalan jauh. Dia sakit kanser usus...

19.9.2006.

Hari selasa.Kelas nasyatat ustaz shukeri. Abah called. He asked to come home. Sayup2 aku dengar bunyi tut..tut..tut.. Mak mana? He said,"balik la,mak ko da tenat..". Dan airmata panas pun mula berlinangan..
Aku bergegas balik. Seorang. First time. KB-KUL-KK. Hati berdoa. "Allah,selamatkan ibuku."

Maghrib. Smpai d kkia. Hanya aunty rus & aunty gumuk dpt jemput. Mata drg sembam.

Smpai d HQE. Aku nmpak saudara mara ramai dtg. Pantas naik ke wad. D katil hujung sana,aku nampak mak. Dan aunty2 ku yg sdg menangis. Memeluk aku. "bersabarlah". Allah. Beratnya ujian ini. Mak sda tiada. Dia pergi tinggalkan kami. Aku x smpat pun bertemunya kali terakhir. Mak..

Today.13.5.2013.

7 tahun sda mak pergi. Many things happened. Dulu adik baru amek upsr. Now,she'll sitting for her stpm. Aku kesiankan dia. She grew up as teenager without mum. Mungkin sbb tu dia manja. Dan keras kepala.

Mak,kami semua da besar. Aku,awang,caca. Dan kami sgt rindukan mak. Tipu la kalu aku x pernah angan2,cmna hidup kami kalu mak masih ada. Kalu mak masih ada. Tapi aku tahu. Aku kena redha. Mgkin jg aku mkin tabah,sbb aku sda merasa kehilangan insan tpenting dalam hidup.. Mak..

Kelmarin hari ibu. Orang asyik post gmbar mak drg d fb. Aku hny mampu like. Tipu la kalu aku x rasa sayu..

1 comment:

  1. salam...ya Allah, sedihnya post kakak. Semoga roh arwah mak kakak dicucuri rahmat. Setiap yg berlaku pasti mematangkan kita. Kalo bukan utk sekarang, mungkin pada masa hadapan. Semoga kakak sentiasa 'gagah & cool' menghadapi hidup ini.

    I love u, kakak. ^_^

    ReplyDelete