Sunday, February 27

main masak-masak dgn orang jepun..

orang jepun mmg femes dgn otak drg yg kreatif.
dorang melihat masalah dlm hdup sbg peluang - cipta sesuatu yg baru - tmbh duit - kukuhkan ekonomi..

pasal itula ada Tun M ada kemukakan Dasar Pandang Ke Timur dlu..(kan?)
tp,serius ckp,cari pkerjaan di Jepun bukannya senang..(haha - tiba2 jadi penganalisis ekonomi )
bukan apa,oleh sbb psaingan yg sengit antara dorang - anak2 pegi sekolah,masuk junior & high school mesti dpt kputusan yg baik - spy dpt msuk univ.yg baik - spy dpt kerja d company yg baik.

panjang lagi 'analisis' aku sbenarnya.tp xpa.stop dlu.nnt post entri lain.heh.

ada hari tu,masa tengah 'YT walking ',aku jumpa video ni.

ni baru best! mcm sedap ja kan.comel pla tu..bukan sushi ni ja..banyak lg mainan - comel yg bole dimakan mcm pizza,bento,ramen,takoyaki..mcm2 lagi laaa...

yg aku crita di atas ni bnda yg bole jd mainan - dan bole dimakan.
yg ni pula,utk main ja.TIDAK bole dimakan.wpun nampak menyelerakan..
kalu mo mkn juga,pegi la beli yg betul2..



hah.aku paling suka part bila dia 'goreng' nuget ayam tu..
mcm btul2 kena fried la..bijak2..

aiseh.apa pasal la benda2 ni xda di Malaysia - or di Sabah masa aku kecik2 dlu,,
mana tau bakat aku jd chef bole di asah..haha..
tp seriously,kalu bnda ni ada dijual di Malaysia skrg,
even umur aku - yg spatutnya memasak di dapur - guna gas tong kuning ,aku akan beli benda ni . .
best apa!
wah.harmoni nya 'lauk pauk' tu di atas meja! nyum nyum!

No comments:

Post a Comment